lauantai 16. maaliskuuta 2013

Matka, Lumia Slanka ja suksiminen

Höyrylaiva Kuru, joka upposi vuonna 1929 Näsijärvellä,
ja vei mennessaan ison joukon matkustajia.
DIEETTIPÄIVÄ II – 142

Matka

Tultu Etelä-Pohjanmaalle, mutta jo eilisen päivän nimissä. En edes ehtinyt ajattelemaan tätä blogia, tai edes koko bloggausta. Niin se vaan vierii aina kun jotain tapahtuu.Eilinen oli toinen päivä kun sain luvan liikkuaomaehtoisesti moottoriajoneuvolla, olin siis kuukauden ajokiellossa, vaikka kotti ollikin koko ajan taskussani. Matka tännen Alajärvelle kuitenkin sujui hyvin ja leppoisasti, eikä tarvinnut edes monella pissatauolle pysähtyä. Aikaa kului kuitenkin tavanomaiset neljä tuntia, siis 300 kilometrin matkaan. Keskinopeus on pääsääntöisesti juuri tuolle matkallae tyypillinen 80 kilometriä tunnissa.

Vasta kurun kohdalla alkoi luminen tie,sitä ennen olimme saaneet ajaa kuivalla kelissä. Eli tämä tapahtui lähes tarkalleen puolimatkassa. Perille päästyämme oli tavoilleni uskollinen, eli ryhdyin heti opettamaan ja neuvomaan. Sitähän minä aina teen kun on vaan vähänkin kuunteleväinen yleisö paikalle. Mihin historianopettaja maneereistään pääsisikään, tarkemmin ilmaistuna entinen historianopettaja.

Lumia

Sain siis eilen juuri ennen matkaan lähtöä tai oikeastaan matkan alkuviaheessa, uuden Lumia 920 kännykkäni. Nyt on menossa kouluttautuminen uuden laitteen ominiasuuksiin. Tosin en edes usko tai oleta oppivani edes kaikkia sen köyttömahdollisuuksia. Niin monipuolisesta tuolaite vaikuttaa, mutta onneksi sen avulla voi jopa puhua!

Ensimmäiset valokuvatkin olen jo ehtinyt ottamaan. Ei tosin mitään merkittävää taidekuvasta ile harjoitettu. Ovat vaan kuvat olleet sellaisia, joiden avulla olen tutustunut uuden laitteen ominaisuuksiin.

Suksiminen

Veljelläni on uudet tavalliset sukset ja monot. Huomenna, jos säät suinkin sallivat, niin olen pättänyt, ettälähden suksimaan. Edellisestä kerrasta on kulunut varmaankin noin 50 vuotta. On vaan niin perusteellisen mielenkiintoista nähdä jos enää osaan edes hiihtää.

Olen toisaalta jo pidemmän aikaa pohtinut suksien hankintaan. Kuitenkin omasta mielestäni sopivaajankohta olisi tuleva talvi. Nyt kuitenkin minulle tarjotaan mahdollisuutta testata kykyjäni. Pitää siis tarttua haasteeseen, mutta vain jos ilmanala on tämän päivän mukainen.
 
Slanka
 
Kuitenkin olen eilen ja tänäänkin ollut uskollinen Slankalle ja slankaamiselle.Oikeastaan matkajuomanani oli kokonainen litran pullo yhdestä jauhepussillisestaSlanka vaniljaa tehtyä janojuomaa. Hyvin se tietenkin toimi ja piti mmatkan aikana hyvänolon tuneen päällä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti