lauantai 29. lokakuuta 2011

Dieettipäivä 18

Tänään olen onnistunut vaikka eilinen meni melkoisesti pieleen. Mutta ihmiset on pidettävä itsensä lisäksi myös huolta lähimmäisistään. Tuo kirjailija auttoi minua paljon pienenä ja nuorena, niin nyt on minun vuoroni auttaa häntä. Hän oli kotiseurakuntamme diakonissa ja minä oli usein sairas ja avun tarpeessa oleva. Ainahan on maksettava eikös juu, mitä tässä maailmassa velkaantuu!

Aamulla sain flunssapiikin terveydenhoitajaltani, olen niitä ottanut jo ainakin parikymmentä vuotta, vaan en suotta. Ja nyt monivammaisena se on enemmän kuin tärkeätä, sillä flunssa kourissa oleminen saa minut todella ahmimaan ruokaa ja se ei nyt sovi oikein ohjelmaani.

Mutta aamulla käväisin tietenkin verikokeessa ja sitä ennen terveydenhoitajan vaa'alla. Tuo vaaka näytti elopainokseni 138,3 kiloa . Ei se hullumpi lukema ole, vaan en ole ihan tyytyväinen kehitykseen. Nyt on kohta paikka pienelle itsetutkiskelulle, eli miten dieettini on toiminut?

Iltapäivällä lähdin kuntosalille ja uimahallille. Tietenkin unohdin aamupäivän verikoneen, josta iloittavat aina tulokset saman iltapäivän aikana. No olivat soittaneet useasti, vaan minä typerys ole vastannut. Mutta muuten iltapäivän liikuntatuokio sujui kohtuullisen menestyksekkäästi.

Kun kuntopyörä oli aluksi varattuna, niin tartuin soutulaitteeseen. Se nyt ei ole minun lajini, vaikka useat pitävätkin sitä kuntosalin kuninkuuslaitteena. En viitsinyt nykiä narusta kuin neljän minuutin ajan. Olen siis luuseri ja pahinta mahdollista lajia. Kuitenkin fillari vapautui ja meikä kapusi se jakkaralle. Siinä minä mennä viipotin tukka putkella. Aikaa paloi 50 minuuttia ja kaloreita kului 523. No mukana luvussa on toki myös se narun kiskominen. Sykkeen ylin lukema oli 94, keskiarvo 81 ja alin lukema oli 55. Siis melkein hyvä minä, sillä kahden tunnin pyöräily tuottaisi reilusti yli tuhannen kalorin kulutuksen.

Siten saunaan ja uimaan. Tänään uin vain 3 kilometriä ja aikaa uimiseen kului melko tarkasti kaksi tuntia. Ihmeellisin asia uimisessa oli että koko kahden tunnin aikana ei tarvinnut kertaakaan käydä tyhjennystankkauksessa. Normaalisti suoritan sen jopa kolme kertaa. Kaloreita uiminen kulutti 645, joka ei ole huono saalis. Yli syke oli 93, keskiarvo 74 ja minimissään sykkeeni laski 62 per minuutti.

Kuitenkin kokonaissaali on 1168 kcal, jota en pidä lainkaan huonona kaltaiselleni intellektuellille. Olen siitä jopa salaa ylpeä.

Näin on urheilut urheiltu, kolme pussia nautti Cambridge-dieettiä ja syöty lähinnä kurkkua ja tomaattia. Juotu on kivennäisvettä,teetä ja ihan Huberia itseään. Olen tyytyväinen itseeni ja tekemisiini.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti