maanantai 31. lokakuuta 2011

Tapaaminen 4 ja dieettipäivä 21


Tänään oli vuorossa neljäs tapaaminen Annen kanssa, siis Anne on kirittäjäni ja läskinlähdetykseni tuki ja turva. Hän on muuten sellainen rempseä pohjalainen nainen, joka osaa kehua tällaista vanhaa hämäläisäijää juuri oikealla tavalla. Juuri tuollaista minä kaipaan, en mitään piipitystä ja piilossa oloa. Eletään tässä ja nyt kun on kerran mahdollisuus. Ei se ikuisesti jatku, ei edes elämä.

Tietenkin kävin vaa'assa ja olen melkein tyytyväinen tulokseen. Minäni koko painoon 137,3 kiloa, tai niin ainakin muistelen. Tänään kävin myös uimahallin vaa'alla ja se oli todella kiltti, kohtelias ja huomaavainen,sillä sen viisarit seisahtuivat 129 kilon kohdalle. Miksi kaikki nuo punnituslaitteet eivät ole yhtä sympaattisia kuin tuo uimahallin ja koko maailman kiltein vaaka? Kuitenkin Anne halusi tavallisen vaa'an lisäksi ottaa minulta sikalukemat, kuten hän oli tehnyt ensimmäiselläkin kerralla.

Siinäkin koin positiivisen yllätyksen. Oli näet viskeraalinen rasva, joka oli alkupunnituksessa ollut 27, niin pudonnut jonnekin sinne vähän ylitse kahdenkymmenen. En nyt tarkasti muista tulosta, mutta siihen olen erittäin tyytyväinen, sillä kyseessä on juuri se laski mikä on niin minun kuin monen muunkin miehen suurin ongelma.

Iltapäivä kului kuntosalilla ja uimahallissa. En voinut fillaroida kuin 30m minuuttia,sillä muutkin odottivat vuoroaan. En ollut tapani mukaan itsekäs vaan pystyin ajattelemaan muitakin. Siitä piteet minulle. Tuossa kuntopyörällä paikallaan polkiessa kului energiaa 272 kcal, aikaa meni 0:43tuntia ja mittari osoitti poljetun matkan pituudeksi 9 kilometriä. Kyseessä on siis mielikuvitusmatka, mutta uskottelen itselleni, että se on todellista hikistä matkantekoa. Pyöräilyn syketulokset ovat seuraavan: huippusyke 89, minimisyke 36 ja keskiarvo 78. Minimiarvoon tullut ihan mittaustilanteen alussa kun oli jotain hämminkiä laiteen alkuunlähdössä.

Sitten uima-altaassa meni kaksi kilometriä ja aikaa käytin 2:16 eli matkaa tekin lähes tarkalleen 40 minuuttia kilometrille. Tuo muu aika menee tyhjennystankkauksissa ja muissa uimisen ulkopuolisissa touhuissa. Kaloreita paloi uidessa 479 kcal. Sydämeni sykähteli ihan normaalisti joten huippusyke oli 93 kertaa minuutissa, minimisyke hakkasi 60 kertaa ja keskiarvoksi MemoryBelt antaa 77 iskua minuutissa.

Kuntoilu aiheutti kokonaisuudessa tänään 751 kcal vajeen elimistössäni, mikä on kuitenkin vain hyvä asia. Se näet jouduttaa läskien lähtemistä.

Siirrän sykevyön tiedot tietokoneelle ja Suunnolla on sellainen hieno palvelu, joka kantaa nimeä Movescount. Siellä on erilaisia ryhmiä joissa olen jäsenenä. Pääsääntöisesti nuo ryhmien jäsenet ovat todellisia superkuntoilijoita, lähes ammattilaisia. Varmaan parhaat kuntoilevat 100 tuntia kuukaudessa ja varmaan ylikin. Itse kuulun muutamaan ryhmään ja Kuntokuuri-niminen ryhmän jäsenenä olen sijalla 7. Eli minulla on takanani 22:47 tuntia kuntoilua sykevyön kanssa.

Hei, minulla on ollut kokonaisuudessaan todella hieno päivä. Kun kaiken tämän lisäksi pääkin on jälleen lähtenyt toimimaan ja olen saanut valmisteltua yhden luvun kirjastani mielikuvien ja aineiston puolesta kirjoitusta vailla olevaksi. Se on ehkä henkisesti merkittävin saavutukseni melkoisen pitkiin aikoihin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti