maanantai 1. lokakuuta 2012

39. tapaaminen ja 332. Dieettipäivä

Nyt voisin kiivetä vaikka kuuhun.

Ensinnäkin pitää tuottaa suuri ja karvas pettymys rakkaalle terveydenhoitajalleni JR:lle. Tänään olis se kardiologipäivä.  Ja miten siinä kävi. Ensinnäkään hän ei salli minun ottaa käyttöön. Syy oli moiseen hyvin yksinkertainen. Aorttaongelmaisen pitää noudattaa erittäin suurta varovaisuutta tuon Xarelton käytössä. Koska lääke on tarkoitettu lähes yksinomaan kammiovärinästä kärsivien käytettäväksi. Kyseessä on siis verta ohentava lääkitys, joka korvaisi nyt käyttämäni Marevanin. Ja kun minulla on aorttaläpän proteesi, niin se on täysin sopimaton tällaisen henkilön käyttöön.

Siis lääkitys jatkuu entisellään, ja minun pitää kiusata terveyskeskuksen laboratorion tyttöjä edelleenkin jatkuvilla ja tiheästi toistuvilla käynneilläni. Kuitenkin René totesi että on tulossa minunkin kaltaisille vammaisille tarkoitettuja uusia lääkkeitä, vaan kukaan ei tiedä milloin ne saadaan markkinoille.

Muutoin sydämeni toimii hyvin ja sen harvakäyntisyys ei ole ongelma, jos voin sietää joskus pienoista huimausta kun se kovin hitaasti nakuttaa. Silloin pitää tehdä jotain, vaikka käsien heiluttamista, jotta syke nousisi. Toinen vaihtoehto olisi tahdistin, mutta sitä ei kuitenkaan suositellut. Oli muuten fiksu lääkäri, sillä en moista laitetta kovin helposti itseeni halua asennettavan.

Mitä tässä Hoikistamon tapaamiseen tulee, niin oli hienoa nähdä täti Metallia tänään yhteisessä tapaamisessamme. Oli hän toki hiven pyöristynyt siitä kun hänet viimeksi näin, mutta tapaamisen ilo oli minulle ainakin suuri ja ihan. Onhan aina ihana tavata suuria ihmisiä!

Täti Metalli oli ottanut mukaansa yhden kaverinsa, jonka hän haluaa kokemaan kevennyksen onnea ja slankaamisen autuutta. Tämä mukana tullut kaveri oli täti Huoltaja, jonka toivotan tervetulleeksi joukkoomme hurjaan ja toivon sammalla hänen pienenevän kuin pyy maailmanlopun edellä.

Muuten päivä on sujunut valmistautumisessa perjantaina tapahtuvaan Leville tai oikeastaan Levin korpeen lähtöön. Pitäisi muistaa ottaa mukaan kaikki oleellinen ja tarpeellinen. Se muuten on jostain kumman suusta minulle kovin vaikeata – tuo muistaminen siis. Tietenkin oman virrenveisuunsa arvoinen on myös kysymys kaiken oleellisen saamisesta takaisin tänne Hämeeseen. Olen näet jostain oudosta syystä hyvin unohtelevainen. Se on ollut tapani jo koko ikäni, eikä vasta nyt vanhuuden myötä saapunut ominaisuus. Olen muuten onnistunut hukkaamaan niin omat kenkäni, jalassa olleet, kuin autonikin, jolla olin matkassa. Tosin onnistunut pääsääntöisesti löytämään omani takaisin.

En ole aivan varma siitä saanko liikuttua Levillä vaiko en. Mieli tekisi kokeilla nousua fillarilla Levin huipulle, siis sinne korkeimmalle kohdalle, jonne ei autolla saa mennä. Mutta on omaani viitsi viedä mukana ja onko edes enää ilmat ja kelit sellaiset, että voisin toteuttaa tuon ajatukseni ja toiveeni?

Olen ihmetellyt suuresti ja syvästi tuumaillen, että miksi paino ei vaan putoa, vaikka teen melkein mitä tahansa se toteutumiseksi. Nyt Annen kanssa se vaan yksinkertaisesti selvisi. Kun Anne, eli meidän rakas Team leaderimme, kertoiili ihmisen elimistön toiminnasta ketoosin kynsissä. En minä nyt siitä ketoosista sinänsä, mutta kun oli kyse hedelmistä ja ketoosista, niin silloin minulle kerrankin tuli suuri ja mahtava näkemys. Olen näet syönyt runsaasti omenia persikoita, nektariineja ja muista vastaavia hedelmiä. Ja niissä kun on paljon sokeria, jota elimistö käyttää polttoaineenaan. Ja paljon tarvita aivokapasiteettiä kun tajuaa että juuri hedelmät, niin terveellisiä kuin ne ovakin, ovat eräs syy tuon painonpudotuksen pysähtymiseen.

Nyt pitää tehdä mieleen muutospäätös ja kieltäytyä hedelmistä ja eritoten niin ostosta, tästä hetkestä lähtien. Ei se slankaaminen yksistään riitä, pitää olla myös muu ravinto kunnossa. Siis pure, pure porkkanaa, hampaita se vahvistaa. Eli siirryn veljenpojan lasten karkkilinjalle.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti