perjantai 20. huhtikuuta 2012

Dieettipäivä 189

Melkein pilvetön taivat. Kuvaaja Teresa Lehikoinen.
Päivä on ollut mielenkiinnottomuudessaan mielenkiintoinen. Toisaalta huomiseksi on kasautumassa melkoinen määrä tekemisiä tai ainakin mukana olemisia. Tänään olen selaillut vanhoja kuvavarastojani. Ja mitä sieltä olenkaan löytänyt. En tosin ole ehtinyt kuvia skannaamaan, mutta sekin hetki koittaa, jopa läheisessä tulevaisuudessa.
Olin näet penkomassa autotallin kaapistoja, joihin on säilötty mittava määrä kirjallisuutta, arkistoja ja näköjään valokuviakin. Mitä kaikkea unhoon painunutta sieltä löytyikään? Olen hankkinut melko monta kirjaa, jotka ovat jo olleet noissa varastokaapeissa. Ja sitten siellä oli tosi monta tarpeelliseksi toteamaani teosta. Taisin ihan hihkua onnesta ja tyytyväisyydestä noiden löytöjen tekemisen yhteydessä.
Mutta yhdestä olen vaan entistä varmempi. Minä tarvitsen vertaistukiryhmää ja sen hyvää vetäjää, joka toimii koko porukan teamleaderina. Kuten Anne onnistuneesti roolinsa osaa hoitaa. Nyt on jo kulunut melkoinen aika kun olen viimeksi ollut aikuisen oikeasti läsnä. Alkaa olla aika jo ryhtyä taisteluun matador.  Härätkin ovat valmiina ja kuopsivat tannerta puhkuen.
Jos en tulevaan tapaamisen vielä pääse, niin on keksittävä muuta keinoa. Vielä näet epäilen peffani kestävyyttä 17 kilometrin matkalle ja saman verran takaisin kotiin. Se on tosi kova urakka, joskin siinä saa välillä yli tunnin lepohetken. Toisekseen tien pitäisi olla kuiva, sillä edelleenkään minulla ei ole pyörässäni niitä lokasuojia. Varmaankin korkeakuvioiset renkaatkin heittelisivät kuraa vaikka lokasuojat hankkisinkin. Pitää toivoa ja pyytää täti Köksää toimittamaan minulle tarvittavat, jos en siis pääse vielä tuolloin paikalle Lopen Joentaa.
Keskeistä kuitenkin niin arkistojen penkomisessa kuin tapaamisen odotuksessa on kuitenkin muistaa, että slankatataan ja nautitaan todella maukkaista Slanka-tuoteperheen tekemistä tuotteista.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Blogiarkisto