perjantai 30. joulukuuta 2011

Dieettipäivä 80


Lokakuun  2011 iltataivas parvekkeeltani.

Tavanomainen ja melkoisen monotoninen päivä on kohta jäämässä historiaan. On ollut pientä flunssan alkua, eli kurkku hiven arka ja nenävärkki hiukan tukossa. Vaan ei mitään suurempaa, jota en olisi saanut hoidetuksi pois päiväjärjestyksestä ihan kotikonstein. Olen tänään törsännyt ja tilannut pari kirjaa Tiedekirjakaupasta, mutta niistä ei ole suuremmaksi uutiseksi.

Ilmeisesti muisti kuitenkin heikkenee, onko se vanhuuden, hiipivän hulluuden vaiko ihan laihduttamisen syytä? Siihen en vastausta tiedä ma! Mutta vasta tänään huomaksi, että minulla oli toinenkin syy käydä eilen kirjastossa. Ei siis vain katsomassa onko Vanajan kirja I kirjaston hallussa, vaan piti palauttaa erän Pertti Mustajärven kirjan, jonka olen sieltä lainannut ja jota olen jopa siteerannutkin.

Mutta miten ihanaa onkaan muistaa menneitä, ja varsinkin silloin kun ei pistetä tikulla silmään. Oli tuossa ohessa on kuva lokakuun alkupuolelta, Se on otettu eräänä iltana omalta parvekkeeltani, kun taivas oli värikkäästi kirjailtu. Tuohon päivää liittyy myös dieetin alkaminen, eli tapahtuma, joka on ollut enemmän kuin hyväksi minälleni. Kiitos kaikesta menee ainakin terveydenhoitaja J. R.:lle, joka minut sai hakeutumaan Cambridgen pariin ja tietty myös eritoten Annelle, joka on siitä jatkanut ja ylläpitänyt ja tukenut heikkoa minääni, joka vain ykä pienemmäksi ja pienemmäksi vain käy.

Mutta vielä on matkaa kuljettavaksi, joskin se ei tunnut kovin vaikealta. Jos minä voitin joulun, niin voin voittaa ihan mitä vaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti