tiistai 27. joulukuuta 2011

Tapaaminen 11 ja dieettipäivä 77


Joulun jälkeen tulee...

Oikeastaan olen onnellinen omasta minästäni ja viikon tuloksesta, mutta vielä isompi ja mahtavampi syy on olla onnellinen, iloinen ja todella tyytyväinen lähimmäisen onnistumisesta. Tapaamiseen tuli näet eräs paikallisia asukkaita oleva naishenkilö, joka oli pudottanut minästään yli 40 kiloa puolen vuoden aikana. Tuo on saavutus, joka on todellista tähtiluokkaa, ja kun ottaa huomioon kyseisen henkilön koon, niin saavutus vain kohoaa todella huimaan korkeuteen. Miten ylpeä olenkaan hänen onnistumisestaan painonhallinnassa. Tämä oli siis ehdottomasti päiväni huippukohta, sen paremmaksi ei yhteinen tapaaminen voi enää muodostua.

Mitä tulee minääni niin voin hyvin todeta, että joulu tuli, oli ja meni, mutta minä voitin sen ja hoidin pois päiväjärjestyksestä. Omasta mielestäni olen ehdottomasti voittaja-ainesta, tai vakavasti sellaiseksi ehdolla. Tänään olen eri mittareiden avulla saanut seuraavat mielenkiintoisen tuolokset:

painoni oli 125,3 kiloa
olen pudottanut yhteensä 24,7 kiloa
viikossa (jouluviikko) pudotin 2,3 kiloa
pudotus on 17,9 prosenttia koko kauden aikana
verenpaine 72/121 pulssilla 49

Miksi en olisi tyytyväinen, kun sain autonikin puhtaaksi kaiken kuran keskellä. Oli tiet kuvia, joten moisin trivialiteetin saattoi tehdä. Tämä on muuten tarkoitettu kevennykseksi kaiken vakavan asian ohessa!

Olen edelleenkin vakaasti, tai oikeastaan olen jopa aiempaa vakuuttavammin sitä mieltä, että Cambridgen ajatus painonhallinnasta on mahtavan hienoa ja se sopii juuri minulle ja varmaan myös sinulle kuten niin monelle muullekin. Riittää kun ajatellaan tosiasioita. Laskien lähdettäminen 24,7 kilon ja 17,9 prosentin verran on muuttanut elämääni melkoisesti jo nyt. Olen saanut lääkitystä vähennettyä, INR-arvo on niin hienosti vakiintunut raameihin, että seuraavaan testaukseen on aikaa kolme viikkoa, sen on ollut yli puolen vuoden ajan vain etäinen haave minässäni. Pystyn pukemaan housut jalkaani ottamatta tukea mistään, siis ihan itse,omatoimisesti ja tuetta! Miten paremmaksi kaikki voikaan muuttua kun painoni tulee, korostan sanaa tulee ja sen ehdottomuutta, olemaan korkeintaan 100 kiloa tai jopa sen alle.

Pitää muistaa, että myös tuon auton ajaminen on huomattavasti helpottunut. Enää ei oikean jalan tarvitse etsiä tuke keskikotelosta ja siten se ei rasitu ajon aikana. Kuten vielä parikuukautta sitten tapahtui. Niin ja nuo jalat. Vaikka vielä käytänkin Venosan-tukisukkia melkoisen säännöllisesti, niin niiden pukeminen on entistä helpompaa ja niiden ei tarvitse enää yrittää tehdä tehtäväänsä kaikella mahdollisella niille luovutetulla voimalla.

Kuitenkin realiteetit pitää olla aina matkassa. Ilman Annen mielettömän suurta tukea koko hommasta ei olisi tullut mitään, ei vaikka kuinka olisin Gambridgeläinen tai karppaaja taimikä muu tahansa. Kun olen syöppö, joskaan en juoppo, niin olen varmaankin siirtynyt ruokariippuvaisten suuresta joukosta anneriippuvaisten valitun ryhmän jäseneksi. Tosin kuka tahansa voi tulla tuon valitun piirin jäseneksi, siihen ei tarvita tutkintoja tai muita suorituksia. Riitta kun haluaa lähdetää läskiä ja muuttaa elämänsä kulkua ja parantaa sen kuljettavan tien laatua.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti