perjantai 13. tammikuuta 2012

Dieettipäivä 94


Viime talven jääpuikkoja Ruununmyllyn katolta roikkumassa.
Kuvannut Teresa Lehikoinen.

Tänään on onneni melkosuuri päivä! Vaikka kalenterissa onkin 13. tammikuuta, niin on tänään kuitenkin ollut onni myötä, eikä lainkaan vastoinkäymisiä. Paras ja suurin uutinen oli verikokeen tulos. Uskokaan rakkaat ihmiset, että olin viimeksi INR-testissä 22. joulukuuta eli kolme viikkoa sitten. Ja tänään testin tulos oli täsmälleen sama kuin silloin edelliselläkin kerralla. Siis olen vaan siitä niin onnellinen. Vihdoinkin olen kuin oikeat ihmiset, vaikka tosin lääkityksen avulla.

Pidin kiinni eilisestä lupauksestani ja meni kuntosalille ja uimaan. Saa nyt nähdä mitä tästä seuraa eli vietänkö unettoman yön, vai osaanko nukkua? Tämän asian suhteen olen huomenna paljon tietävämpi.

Mutta kuntoilussa olin oikeastaan tähti eli hienosti todettuna stara. Ensin fillaroinja siinä meni tasan tuli eli 60 minuuttia. Kaloreita hujahti tuossa rytäkässä 721 ei niin mitenkään vähäinen määrä. Poljin tasolla 6eli se oi noin 120-130 kilowattia rasitusta. MET-indeksi oli tuolla kalorien määrällä 330.

Suihkuttauduin urakan jälkeen, joskin olin jo venytellytkin. Ja sitten saunan kautta uimaan. Kyllä pitää todeta, että altaan vesi oli tietty märkää, mutta se oli myös miellyttävän liukasta. Uinti luisti paremmin kuin pitkään aikaan. Uimisessa kului aikaa ihan tarkalleen 2 tuntia ja 15 sekuntia eli 120 minuuttia ja rapiat päälle. Matkaa kertyi tänään tasan kolme (3) kilometriä. Eli kohtuullisesta ja olen aika ylpeilevä teostani, vaan kuitenkin aivan rätiksi väsynyt. Kaloreita piti kuluman aivan hurjasti eli 1050. Se on enemmän kuin olen uskaltanut edes uneksia. MET-indeksinäytti lukemaa 480.

Päivän kuntoilussa kului energiaa kaikkiaan 1771 kilocaloria. Met-indeksiksi saatiin yhteensä 810. Eli sen pitäisi riittää tämän yhden viikon suoritukseksi. Ja kun ottaa huomioon kuntosuorituksen tehneen kääkän iän, niin homma nousee huimiin korkeuksiin. Ei siihen edes tavallisen sukankuluttajan ymmärrys yllä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Blogiarkisto